Onderzoek vervanging De Hoornbloem

Door Elly de Jong op 20 januari 2022

De PvdA is blij met het onderzoek dat gaat plaatsvinden over de vervanging van De Hoornbloem, de sportzaal en het gezondheidscentrum. We betreuren het wel dat deze situatie zolang heeft geduurd. Meer dan 4 jaar geleden heeft de PvdA er al op aangedrongen om het contract met Optisport op te zeggen en naar een andere invulling uit te kijken. Immers, de tevredenheid over deze partij liet te wensen over.

Het voorstel voor seniorenwoningen/zorgwoningen steunen wij, toch willen we u vragen om het onderzoek breder te trekken.

De Hoornbloem in Den HoornDoor bij de ontwikkeling aan de voorkant (Julianaplein) van de te realiseren woningen een gezellige horeca gelegenheid voor koffie/maaltijden/drankjes, met terras, biljart en dergelijke te ontwikkelen geeft u de toekomstige seniorenbewoners de gelegenheid tot een gezellig samenzijn met de overige inwoners van Den Hoorn. Jeu de boules-spelers houden buiten gelegenheid tot hun spel en kunnen in De Hoornbloem wat drinken. Het wordt een centrale ontmoetingsplek voor iedereen. Door de combinatie met een sportzaal is er ook voor de diverse verenigingen de kans tot combineren van sporten en achteraf na te praten. De combinatie met het gezondheidscentrum geeft toegang tot zorg. Een doorsteek naar de Dijkshoornseweg zou het nog meer tot een “centrum” maken.

De conclusie dat de sportzaal alleen van belang is voor de Mariaschool klopt niet. Andere verenigingen als WIK etc maken met plezier gebruik van de sportzaal en dit plezier zou nog een stuk groter zijn met een goede, actieve horecavoorziening. Ook verenigingen als de Taikwondo en cross-challenge, die nu gedwongen zijn van de sportzaal van het Lint te gebruiken, zouden veel liever sporten in een zaal met een aantrekkelijke horecavoorziening. We pleiten dus voor het houden van een sportgelegenheid in het centrum van Den Hoorn.

De PvdA Midden-Delfland is en blijft van mening dat De Hoornbloem de centrale plaats moet zijn in Den Hoorn, waar het voor iedereen, oud en jong, goed toeven is.

Elly de Jong

Elly de Jong-Hogendoorn uit Den Hoorn heeft van 2010 tot 2018 op een bekwame wijze de PvdA-fractie geleid en gezag opgebouwd, binnen en buiten de raad. Ook daarvoor was zij als raadslid actief in de gemeenteraad van gemeenten Midden-Delfland en Schipluiden. Tegenwoordig is ze bestuurslid bij onze lokale energiecoöperatie EnergieC Midden-Delfland. Daarnaast adviseert ze regelmatig

Meer over Elly de Jong