Toerisme

De schoonheid van het gebied willen we graag met elkaar delen en aan anderen tonen. Onze gemeente is echter niet geschikt voor massatoerisme.

Uit ons verkiezingsprogramma 2018-2022:

toerisme

Toerisme

De schoonheid van het gebied willen we graag met elkaar delen en aan anderen tonen. Helaas is Midden-Delfland nog steeds erg onbekend bij een erg groot deel van de bewoners van de steden om ons heen. De PvdA vindt dat hier, samen met de buurgemeenten, harder aan gewerkt moet worden.

Een voor toerisme bedoelde variant van de Cittaslowpas met een beperkte geldigheidsduur, fietshuur en gebruik van openbaar vervoer past goed bij onze gemeente.

Onze gemeente is echter niet geschikt voor massatoerisme: de grens wordt soms nu al lokaal bereikt, bijvoorbeeld op een zomerse zondagmiddag in Schipluiden. De PvdA wil, in samenspraak met de betrokkenen in de dorpen, via communicatie en regelgeving, grenzen stellen op plaatsen waar de drukte te groot is. Een goede spreiding van het toerisme over het hele gebied is noodzakelijk.