Schulden

Schulden kunnen een bron van uitzichtloosheid zijn. De PvdA is van mening dat de gemeente er alles aan moet doen om te voorkomen dat mensen in deze uitzichtloze situatie komen.

Naast werkloosheid, kunnen schulden ook een bron van uitzichtloosheid zijn. De PvdA is van mening dat de gemeente er alles aan moet doen om te voorkomen dat mensen in deze uitzichtloze situatie komen. Het onnodig vergroten van schulden (het opleggen van boetes), dient tegengegaan te worden, door onder andere goede samenwerking met andere partijen. Met name het voorkomen van uithuisplaatsing, zeker als daar kinderen bij betrokken zijn, vindt de PvdA van groot belang.

Mensen met schulden dienen intensief begeleid te worden om uit deze situatie te komen. De gemeente kan mogelijke problemen signaleren op basis van gegevens die ze zelf al heeft. Omliggende gemeenten met een grote schuldenproblematiek hebben effectieve methoden ontwikkeld om inwoners met grote schulden te helpen. Er is niets mis met het overnemen van goede ideeën.

Ellen Snethlage

Ellen Snethlage was de fractievoorzitter van PvdA Midden-Delfland. Zij woont met haar gezin in Den Hoorn. Met haar analytische kracht, verbindend vermogen, goede contacten met inwoners en haar humor draagt Ellen bij aan een sterke PvdA-fractie. Sinds de gemeenteraadsleden van 2022 is Ellen geen fractievoorzitter meer, omdat de PvdA niet meer vertegenwoordigd is in de

Meer over Ellen Snethlage