Fietsen

Fietsen past bij Cittaslow gemeente Midden-Delfland: naar school of naar werk, maar ook recreatief fietsen in ons mooie, open landschap.

Uit ons verkiezingsprogramma 2018-2022 over fietsen:

Fietsen in Schipluiden

Fietsverkeer

De fiets is een vervoersmiddel dat past bij Cittaslow gemeente Midden-Delfland. Fietsen naar school of naar werk, maar ook recreatief fietsen in ons mooie, open landschap. Hiervoor zijn goede, brede fietsverbindingen met de omliggende gemeenten noodzakelijk. De PvdA wijst hierbij nadrukkelijk op het belang van veilige fietsroutes, vooral op routes van en naar scholen. Hierbij wordt gedacht aan het verduidelijken van verkeerssituaties, het beperken van snelheid (en handhaving daarvan) en het ontmoedigen van zwaar vrachtverkeer in de dorpen.