Energie

Uit ons verkiezingsprogramma 2018-2022 over energie:

EnergiebesparingEnergie besparen voor meer schone lucht

Het stimuleren van burgers, bedrijven en overheden om bij bouwen en verbouwen rekening te houden met duurzaamheid, is en blijft een belangrijke zaak. De PvdA is van mening dat de gemeente zich moet blijven inzetten op energiebesparing en het tegengaan van lichtvervuiling door het uitschakelen of dimmen van alle niet-noodzakelijke openbare verlichting, zoals straatverlichting, gemeentelijke gebouwen, scholen, sportcomplexen en dorpshuizen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het inschakelen van licht door sensoren. Natuurlijk is het van belang hierbij de openbare veiligheid wel te garanderen.