Boerenbedrijven

De boerenbedrijven vormen het hart van ons open veenweidegebied. Boeren op verantwoorde, economisch rendabele manier, rekening houdend met dierenwelzijn.

De boerenbedrijven vormen het hart van ons open veenweidegebied. Zij moeten in staat blijven hun werkzaamheden uit te voeren op een verantwoorde, economisch rendabele manier, met inachtneming van dierenwelzijn, milieu en weidevogels. Ons gebied is bij uitstek geschikt voor grondgebonden, bij voorkeur biologische, veehouderij met hart voor zowel het gebied als de dieren. In ons gebied passen geen megastallen. De PvdA vindt dat de overheid moet zorgen dat de daarvoor benodigde infrastructuur, zoals de N468, op orde is. Waar nodig en mogelijk is, worden beperkte nevenactiviteiten (zoals scholing, zorg, of kleine kampeermogelijkheden) toegestaan. Om te bepalen of deze nevenactiviteiten worden toegestaan, wordt uitgegaan van het principe “ja, tenzij…” in plaats van het huidige “nee, behalve als de activiteit al op het lijstje staat”.

Johan Meijdam was commissielid voor PvdA Midden-Delfland. Hij woont met zijn gezin in Den Hoorn. Johan was al lang op lokaal en provinciaal niveau actief voor de PvdA. Sinds 2017 ondersteunde hij de fractie als commissielid in Midden-Delfland. Johan is vanaf 2023 actief in de PvdA fractie van het Hoogheemraadschap van Delfland.