Autoverkeer

Voor duurzaam en veilig gebruik van de ruimte, is voor de PvdA een belangrijk punt om de dorpen autoluw en op een verantwoorde manier toegankelijk te maken.

Autoverkeer

Vooral in Schipluiden, maar ook in het centrum van Den Hoorn, is het lastig om het dorp met de auto te verlaten. Zeker in geval van calamiteiten kan een dorp “op slot” zitten. De PvdA wil dat er zo nodig in overleg met buurgemeenten onderzocht wordt of er extra uitvalswegen uit de dorpen gemaakt kunnen worden. Een bijkomend voordeel is dat hierdoor de verkeersoverlast beter wordt gespreid.

Bij het zoeken naar een duurzaam en veilig gebruik van de ruimte, is voor de PvdA een belangrijk punt om de kernen autoluw en op een verantwoorde manier toegankelijk te maken.

Parkeren

Ruimte binnen de kernen is schaars. Daardoor is er een parkeerprobleem voor auto’s. Kijken we naar de parkeerbehoeften van de bezoekers van winkels, dan moeten plaatsen gereserveerd worden voor tijdsgebonden parkeren. Dit is echter onvoldoende.

Als er op bedrijventerreinen aan de rand van de dorpen de mogelijkheid toe is, kan daar extra parkeergelegenheid komen voor auto’s. Niet alle auto’s hoeven tenslotte voor het huis geparkeerd te worden. Deze parkeerplaatsen moeten veilig en goed bereikbaar zijn door het toevoegen van fietsenstalling, toezicht en bij voorkeur ook een bushalte en een koffiehuis.

Johan Meijdam was commissielid voor PvdA Midden-Delfland. Hij woont met zijn gezin in Den Hoorn. Johan was al lang op lokaal en provinciaal niveau actief voor de PvdA. Sinds 2017 ondersteunde hij de fractie als commissielid in Midden-Delfland. Johan is vanaf 2023 actief in de PvdA fractie van het Hoogheemraadschap van Delfland.