Het coronavirus COVID-19

Door Corine Steenks op 26 maart 2020

De situatie rondom het coronavirus COVID-19 raakt iedereen in onze gemeente, het land en wereldwijd. We merken dit allemaal in ons dagelijks leven. We moeten samen alles op alles zetten om besmetting te voorkomen. Wij willen daarom ook nogmaals benadrukken, hou echt vast aan die anderhalve meter afstand, alleen als we ons allen houden aan de gemaakte afspraken en adviezen kan het gewenste effect bereikt worden.

Wij denken aan de ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid die zich zorgen maken maar ook aan mensen die in deze tijd van sociale isolatie eenzaam zijn. Mensen die zich zorgen maken over hun toekomst: of ze straks nog genoeg inkomen hebben om hun gezin te onderhouden. Het raakt ons allemaal. Wij zien heel mooie initiatieven ontstaan. Solidariteit in deze tijd is een groot goed. De PvdA Midden-Delfland doet toch nog eens extra de oproep om iets te doen voor ouderen en kwetsbaren in onze gemeente. Een kaartje, een telefoongesprek, een boodschap voor iemand die de deur niet uitkomt: het is in deze tijd ontzettend waardevol.

Veel inwoners worden financieel hard getroffen. Er is ook steun vanuit de gemeente nodig, ondanks het pakket aan noodmaatregelen van het kabinet. De PvdA Midden-Delfland ondersteunt dit van harte. Naast het beschermen van onze gezondheid is het beschermen van banen ook hard nodig.

Via Welzijn Midden Delfland is aangegeven dat u bij alle politieke partijen van Midden-Delfland terecht kunt, mocht u hulp nodig hebben. Als PvdA Midden-Delfland willen we dit ook nog eens benadrukken. Neemt u alstublieft contact op als u daar behoefte aan hebt. Het hoeft zeker niet over politiek te gaan. Het kan ook als u gewoon even iemand wilt spreken omdat u behoefte heeft aan een praatje via de telefoon.

De PvdA Midden-Delfland wenst iedereen sterkte in deze moeilijke periode, onze speciale aandacht gaat uit naar al die beroepsgroepen die zich voor onze gezondheid inzetten om ons hier doorheen te slepen. En uiteraard de anderen die onze maatschappij aan de gang helpen, zoals vuilnismannen en voedselproducenten.

Corine Steenks

Corine Steenks was commissielid voor PvdA Midden-Delfland en ondersteunt nu de factie vanuit de achtergrond. Ze woont met haar partner in Schipluiden. Corine is ervaringsdeskundige op het terrein van veiligheid, zorg en wonen.

Meer over Corine Steenks

Waar ben je naar op zoek?